Administrators Ell.a Posted March 7, 2014 Administrators Report Share Posted March 7, 2014 Pics by courtesy of Timm525. Motor:V 12, dual overhead camshafts (DOHC)Bore / Stroke:81mm x 71mm = 3.24 in x 2.84 inTorque / Cubic Capacity:431 Nm at 5500 rpm / 2634 cubic inchesMaximum Output:258 kW (352 PS) at 7500 rpmMaximum Speed:274 km/h = 170 mphGear / Transmission:5-speed stick-shift transmission with rear-axle differential, rear wheel driveChassis:Oval tube frame (stiffened structure)Suspension:Mono-wheel, triangular control arms, helical springs, rotatable stabilizerBraking:air cooled disk brakeSpeed-up: (acc. Autocar)0-60 mph (0-100 km/h) = 5.4s0-100 mph (0-240 km/h) = 31.5sStanding 1/4 Mile 13.7 @ 104 mphCost:9582 Pounds (1971)Links:Daytona Replica Club UKWikipedia Danke an Timm525 für die Bilder!Motor:V 12, 2 obenliegende Nockenwellen (DOHC)Bohrung / Hub:81mm x 71mmDrehmoment / Hubraum:431 Nm bei 5500 U/min. / 4390 cm³Max. Leistung:258 kW (352 PS) bei 7500 U/minHöchstgeschwindigkeit:274 km/h.Getriebe / Übertragung:Fünfgang-Schaltgetriebe mit Hinterachsdifferential, HeckantriebChassis:Ovalrohrrahmen mit LeiterstrukturAufhängung:Einzelrad rundum mit Dreiecklenker, Schraubenfedern und DrehstabilisatorenBremsen:Belüftete ScheibenbremsenBeschleunigung: (nach Autocar)0-100 km/h in 5,4s0-240 km/h in 31,5sKosten (1971):9582 PfundLinks:Daytona Replica Club UKWikipedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts