Ferrari 365 GTS/4 Daytona


Ell.a

Recommended Posts

  • Administrators

Eingefügtes BildEingefügtes Bild

Pics by courtesy of Timm525.

 
Motor:
V 12, dual overhead camshafts (DOHC)

Bore / Stroke:
81mm x 71mm = 3.24 in x 2.84 in

Torque / Cubic Capacity:
431 Nm at 5500 rpm / 2634 cubic inches

Maximum Output:
258 kW (352 PS) at 7500 rpm

Maximum Speed:
274 km/h = 170 mph

Gear / Transmission:
5-speed stick-shift transmission with rear-axle differential, rear wheel drive

Chassis:
Oval tube frame (stiffened structure)

Suspension:
Mono-wheel, triangular control arms, helical springs, rotatable stabilizer

Braking:
air cooled disk brake

Speed-up: (acc. Autocar)
0-60 mph (0-100 km/h) = 5.4s
0-100 mph (0-240 km/h) = 31.5s
Standing 1/4 Mile 13.7 @ 104 mph

Cost:
9582 Pounds (1971)

Links:
Daytona Replica Club UK
Wikipedia
 








Eingefügtes BildEingefügtes Bild

Danke an Timm525 für die Bilder!


Motor:
V 12, 2 obenliegende Nockenwellen (DOHC)

Bohrung / Hub:
81mm x 71mm

Drehmoment / Hubraum:
431 Nm bei 5500 U/min. / 4390 cm³

Max. Leistung:
258 kW (352 PS) bei 7500 U/min

Höchstgeschwindigkeit:
274 km/h.

Getriebe / Übertragung:
Fünfgang-Schaltgetriebe mit Hinterachsdifferential, Heckantrieb

Chassis:
Ovalrohrrahmen mit Leiterstruktur

Aufhängung:
Einzelrad rundum mit Dreiecklenker, Schraubenfedern und Drehstabilisatoren

Bremsen:
Belüftete Scheibenbremsen

Beschleunigung: (nach Autocar)
0-100 km/h in 5,4s
0-240 km/h in 31,5s

Kosten (1971):
9582 Pfund

Links:
Daytona Replica Club UK
Wikipedia

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.